Už z internetových stránok hotela Apollo na Dulovom námestí sála dojem, že by mohlo ísť o zaujímavý cieľ so zaujímavou kaviarňou (a reštauráciou o.i.).
Starosvetský dizajn, umiestnenie v štvorhviezdičkovom hoteli ... a vôbec, dostali ma na textilné staroružové pruhované tapety zasadené do tmavého dreveného obloženia. V duchu som sa teda pripravila na špičkový servis, produkty a skvelú kávu, v mojej fantázii vystupovali čašníci ako zo starého filmu, takí tí vystretí s elegantným postojom a motýlikmi na žiarivej bielej košeli.
Hotel má k dispozícii dva reštauračné priestory a kaviarničku prepojenú s lobby priestorom a terasou. Toto bol môj cieľ. Dizajn naozaj vyzeral ako na fotografiách hotela, avšak žiaden prvorepublikový wow efekt sa nekonal. Žiadne motýliky, mierne úklony a distingvované "dobrý deň" ako z mojich retro predstáv :). Opretá o staroružovú tapetu, krásne viditeľná ako pozdrav pre všetkých zákazníkov, oddeľujúc bar od stolíkov pre hostí, stojí vysvietená, reklamná Coca Cola chladnička. Svetelná reklamná facka už od dverí.
Na obsluhu sme čakali pomerne dlho, ak vezmem do úvahy, že sme sedeli vnútri ako jediní a okolo nás čašníci chodili na terasu. Hluk (spojený asi s prípravou miešaného drinku?) výrazne zasahoval do nášho rozhovoru, skrátka, nepočuli sme sa. Po reklamnej chladničke a vlažnej obsluhe prišlo prekvapenie pri výbere kávy z lístka. Žiadne pikolo ani preso veľké a malé sa našťastie v menu nekonali (to si takýto hotel snáď ani nemôže dovoliť). Neurčitý postoj mám k špeciálnej ponuke, kde sa dala objednať káva s dezertom za dve eurá. Určite ma to prekvapilo priaznivou cenou (čakala som za podobnú ponuku cenu okolo piatich eur), aj sme si to takto vlastne nakoniec objednali.
Obligátna otázka o tom, či espresso malé alebo veľké a obligátna odpoveď, že normálne, teda také, ako má byť. Dohadovanie, že to je aké teda, a že oni urobia aj také aj také, sa ukončilo konštatovaním o 25 mililitroch vody. Na webe síce majú popísané dva druhy kávy, na výber priamo v kaviarni sme nedostali (mali by si aktualizovať web, ak ich už nepodávajú), každopádne káva bola pripravená správne a v chuti bola veľmi, naozaj veľmi výrazná. Dezert bol v tých horúčavach svieži, na vrstve sušienkového cesta pravdepodobne smotanový krém (s niečím ako tvaroh alebo mascarpone?) a navrchu červené drobné ovocie, hádam sezónne a nie z mrazničky. Inak chladný, veľmi chutný a v tom teple sadol.
Odchádzala som pomerne spokojná, i keď s dojmom odlišným než som pôvodne čakala. K dojmu exkluzivity mi v tejto kaviarni chýba zmysel pre dotiahnutie vecí do detailu. Bez toho sa celý dojem výrazne posúva do priemeru. Pre podobné skúsenosti s obsluhou, teda pomalosť, letargia, akýsi nezáujem, či neorganizovanosť, nie je treba chodiť ďaleko a v Bratislave sa s týmto stretávam pomerne často. Od tohto podniku som ale čakala vyšší štandard. Reklamou svietiaca chladnička (ktorú nápojové firmy často ponúkaju ako výhodnú ponuku za exkluzívne zmluvy), sa dá schovať do skladu, alebo niekde do baru, kde ju zákazník nevidí (ak ju v prevádzke tak veľmi chcú) a kde poslúži svojmu chladiacemu účelu. Do lobby priestoru či kaviarne špičkového hotela by som si predstavila drevenú chladiacu vitrínu, prípadne chladiacu vinotéku. Nechce sa mi veriť, že je tento hotel závislý od zliav či akciových ponúk nápojového giganta, aby ju musel vystavovať zákazníkom. Automaty na kolu nájdete v každom podchode.



Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára